En vecka i södra Sverige
 
Idag kom vi hem till  vårt älskade Nötbolandet efter 1 veckas semester nere i södra Sverige. Vi har egentligen inte gjort så mycket men endå sett massor och jag tänkte att ni skulle få se lite. Tyvärr hade jag inte med mig systemkameran ner så det kommer bli  genom mobilbilder. 
 
Några loppisar besöktes såklart men så mycket fynd blev det faktiskt inte. Men som tur är så är inte sommaren slut än så massor fler loppibesök är kommer bli av. Två saker fick jag med mig upp som jag fullkomligt älskar. Jag ska visa er i ett annat inlägg så ni får se! 
Det bästa med allt är att semestern och sommaren inte är slut än. För mig fortsätter den i närmare 4 hela veckor till varav två tillsammans med min norrlänning. Så himla mysigt! 
 
En annan kul sak är att vi börjat smida på köksrenoveringen. Min högsta dröm är att ha ett funkiskök och i senaste numret av tidningen Retro fann vi Järfälla kök som gör kök i bl.a funkisstil. Och tänka sig, på vägen upp till norrland passerade vi, av en slump, butiken Järfälla kök. Tror det måste ha varit ödesbestämt. Så vi kunde gå in och klämma och känna, kolla färgval och ställa frågor. Nu kan jag knappt bärga mig med att sätta igång. Det kommer bli helt magiskt fint. 
 
Men nu tycker jag vi kollar in vad vi haft för oss denna vecka. 
 
 
Vi har alltså varit nere i bla Norrköping där jag kommer ifrån och hälsat på mina föräldrar. De bor en bit utanför stan på landet alldelles intill Göta Kanal. Vi välkommnades med strålande solsken och värme redan första dagen vilket ledde till sommarens första dopp. Dock så hade det blivit algerblommning i sjön så det blev även sommarens snabbaste, första dopp. De första dagarna gjorde vi inte så mycket mer än slappa, umgås med familj och vänner och tog några utflykter till mina bästa smultronställen längs kanalen. 
 
 
Ett besök på Norrköpings bästa Loppis och vintage affär gjordes såklart. Nostalgiladan heter det och är precis som sitt namn, en stor lada full av vintagemöbler, porslin, lampor, dukar, ja allt ni kan tänka er. Här har jag fyndat mycket fint. Hett tips om ni har krokarna förbi Norrköping. Det ligger längs E4:an vid avfart mot Melby/Norsholm. 
 
 
Efter ett par dagar hemma hos mamma och pappa begav vi oss ännu längre söderut, mot Karlshamn. Jag var pepp! 
 
 
Där fann jag mitt drömhus! Alltså kolla in punchverandan (!!!)
 
 
I Karlshamn betades ett par loppisar av, bland annat denna som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på men två saker fyndades i staden i alla fall. 
 
 
När vi endå var i krokarna åkte vi över till Köpenhamn en dag. Spatserade runt i Nyhavn, åt smörrebröd och besökte Christiania. Tyckte Köpenhamn var en väldigt vacker och trevlig stad!
 
 
Påvägen tillbaka till Karlshamn åkte vi genom Österlen. Vilken underbar plats! Ängarna, kusten och alla fina hamnar. Vi stannade till vid Ales stenar, en väldigt vacker plats med underbar havsutsikt 360 grader. Stenarna var häftiga dem med, man undrar vad som kan ha försigått där och framförallt hur de hamnade där. 
 
 
Efter Karlshamn började vi åka norrut igen men stannade till ett par sista nätter hos mina föräldrar. Vädret visade sin bästa sida och jag fick äntligen en liggaisolstolenochläsabok- dag. Påvägen upp till Övik stannade vi till vid Skoklosterslott och beundrade arkitekturen och dess innehåll! Både jag och min norrlänning älskar att besöka gamla byggander och lära oss om dess historia. Jag gillar framförallt gamla slott och herrgårdar. 
 
I nästa inlägg ska ni få se vad jag fyndade på min semestervecka!