Loppisfredag
 
Idag var vädret inte alls som gårdagens strålande sol. Men det gör mig inte ett dugg för det är nämligen perfekt väder för att åka på loppis. Så det var vad jag gjorde idag! Jag for till en loppis som ligger väldigt centralt i Ö-vik, nere i hamnen. Tror det kallas för Saltmagasinet. Det ligger precis intill rececentrum så det går inte att missa.
 
Det är en av mina favorit ställen här i övik då man kan finna mycket fint i både porslin och möbelväg för inte alls många kronor. Jag kom därifrån med flera fina fynd. Följ med mig vettja! 
 
 
Loppisen är proppfylld med saker så här gäller det att verkligen leta med hela kroppen. Lyfta, gräva och böja sig! precis som jag gillar det! 
 
 
En våning upp finns möbler i mängder. Vackra skåp, fåtöljer och byråer. 
 
 
Jag hade på mig ett par nya loppisfyndade shorts i mockaimitation som jag betala 40 kr för på PMU Ö-vik! 
 
Nu till mina fynd!
 
 
Detta underbara kakfat i glas som jag letat efter så länge. Tycker det är så mycket finare att servera fikabröd på vackra fat än en tråkig tallrik. Skapar en trevligare upplevelse för både en själv och gästen också!
 
 
4 stycken tavlor av Stina Sunesson. Föll direkt för dessa färgglada motiv, man kan inte annat än bli glad av dem. Dock var ramarna i en inte alls lika tjusig färg så jag målade de vita.
 
 
Nu sitter de på väggen! Åh vad jag vill tapetsera om... 
 
 
Sist men inte minst fann jag även en ny taklampa till sovrummet. Gillar den pastelliga färgen. 
 
Allt som allt betala jag 145 kr!