Veckans och kanske sommarens sista loppisfynd
 
 
Det känns verkligen att sommaren saktar börjar övergå till höst. Det märks i luften och syns i solljuset som har skiftat till en mörkare nyans. Det märks också då flera loppisar nu har stängt och återgått till helgöppet.
På ett sätt känner jag mig redo för hösten, jag ser väldigt mycket fram emot att börja plugga igen på Måndag och gå in i rutinerna igen. Men en annan del har inte fått ut tillräckligt av sommaren än. Jag vill ha mer barbenta dagar, grillat och värme mot huden. 
 
Men nu kom vi in på sidospår, jag tänkte i alla fall visa er veckans och kanke sommarens sista loppisfynd jag kom över idag när jag besökte PMU i Övik. 
 
 
Denna korgstol som jag tänkte ska få stå på vår inglasade altan! Tycker korg och rotting material är så fint att inreda med, det skapar en mjukare och mer hemtrevlig känsla än plast eller metall material. 
 
 
Sist men inte minst, så hittade jag mer fina tallrikar. Alla från märket Gustavsberg och jag tycker de är så fina med lite romantiskt mönster! Att det är omaka och ojämnt antal gör absolut ingenting, tycker nästan det är finare att äta på udda porslin ibland, det blir en härligare mix av mönster och färger och man kan göra riktigt tjusiga bordsdukningar av det.