Nyloppat
 
Nu tänkte jag visa er vad jag loppade i veckan. Det blev en salig blandning av fina saker och många av dem har ni säkert redan sett i bokhyllan. Vi tar oss en titt!
 
 
Denna plåtburk var så grön och charmig att den fick följa med hem och nu pryda bokhyllan. Tycker att de engelska motiven är så vackra att titta på, varför görs inte sådana illustrationer för te längre?
 
 
Några omaka tallrikar från Gustavsberg och något engelskt märke. Jag har sagt det förr och säger det igen, använd finporslinet till vardags, det blir så mycket trevligare matupplevelse och känns framförallt lyxigare. Och varför inte blanda olika tallrikar och porslin vid bjudningar istället för likadana tallrikar? 
 
 
Tre tavlor, en av Carl Larsson som jag samlar på och två Stina Sunesson med färgglada motiv som piggar upp i mörka december! 
 
 
Tre nya dukar (där rök mitt köpstopp på bordsdukar) som jag inte kunde stå emot. I alla fall inte den med broderade blommor på. 
 
 
Jag menar kolla på detaljerna och spetskanterna! Förstå vilket arbete och omtanke som lagts bakom denna duk och det är precis denna omtanke och känsla som jag menar på ger ett hem sin karaktär. Något som nyproducerade dukar aldrig kan uppnå på samma sätt. Denna ska få pryda matbordet när jag städat ut alla jultyger. 
 
 
Två ljusstakar i mässing (har ungefär 10 000 nu...)
 
 
Sist men inte minst fyndade jag även två krukor som står i bokhyllan. Tycker den vita är särskilt fint med sitt mönster och den gröna murriga randen på den andra gör sig väldigt snyggt med hyllans träfärg.  
 
Pjuh, det var visst allt. En väldigt bra skörd måste jag säga och allt kommer från PMU i Övik!