Ett grönt hem utan gröna fingrar
Jag har aldrig varit duktig på att hantera växter och blommor.  Alla gånger jag försökt har jag tyvärr lyckats ta död på dem. Något som jag länge sörjt över då jag tycker det är så himla vackert med ett hem fullt av blommor och grönväxter. Växter skapar en känsla av liv i ett hem och utan de kan det se så dött ut. Dessutom renar grönväxter luften från gifter. Det enda jag vågat mig på genom åren är en palmväxt och garderobsblommor då det inte kräver någon speciell omvårdnad och knappt behöver något vatten. 
 
Men i helgen fick jag ett ryck när vi åkte förbi en blomsterhandel med skylten REA 5 Pelargoner för 100 kr. Jag slog till, ringde min personliga pelargoner expert (Mormor) och fick tips och råd för hur jag ska ta hand om de. Min mormor har lyckats hålla sina pelargoner vid liv i 6 år!! 
 
Så nu får vi se hur detta går. Jag hoppas verkligen att jag lyckas ta hand om de för jag älskar synen av pelargonier i köksfönstret. Drömmen är att skaffa stora mårbackapelargonier längre fram under förutsättning att jag klarar av dessa. 
 
 
 
Plantera blommor lektion 1 kunskapsnivå 0. Plantera om blommorna i ny jord i rena krukor. Så gröna fingrar har jag i alla fall. 
 
 
Krukor finns i oändligt antal på loppisar och kostar inte många kronor. Dessa vita är loppisfyndade och jag tycker de är så fina med sina mönster. Annars tycker jag gamla hederliga terracotta krukor är fint att ha blommor i. Dessa är från ikea. 
 
 
Äntligen ett köksfönster som ser snyggt ut. Innan så stod det bara massa fula köksredskap här som man hellre vill stänga in i ett skåp. Köksvågen är loppisfyndad och klockan likaså. Tyckte det blev snyggt färgmässigt att blanda pastell med den dova terracotta/oranga färgen. ( och den vackra bakgrunden är vår altan som är ett renoveringskaos just nu)