Vegetarisk middag
 
 
Jag tänkte introducera en ny kategori här på bloggen, nämligen Vegetariska Recept. I vårt hushåll äter vi bara vegetariskt och det av den enkla anledningen att Magnus varit vegetarian i över 15 år. Så när vi träffades blev det enklast att jag också åt det. Men jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte saknar kött alls. Vegetariskt är gott, fräschare, nyttigare och framförallt skonsammare för miljön. Självklart är det inget fel med att äta kött och alla får göra som de vill men jag tror att det är viktigt att vi äter mindre kött för att minska miljöpåverkan framförallt. 
Så i denna kategori tänkte jag dela med mig av våra vegetariska recept som cirkulerar hemma hos oss. De är väldigt enkla och inte alltför tidskrävande. Funkar som vardags eller helgmat. Vissa är gjorda på färska varor och ibland använder vi sojaprodukter. 
 
Först ut blir en Mustig Hallomistroganoff som ersätter den klassiska korvstroganoffen. 
Du behöver:
2 paket hallomi (400g)
Ett paket krossad tomat (500g)
2-3 Morötter
1 Gul Lök
1 Vitlöksklyfta
1 msk Tomatpure
1 msk Senap (gärna dijon)
1 dl Vatten
1 dl Grädde 
salt, peppar och timjan om man vill! 
Gör såhär:
Skär morötter och hallomi i stavar. Hacka löken och vitlöken. Stek först hallomin så den får färg, tillsätt löken, morötterna och vitlöken. Stek ihop. Tillsätt tomatpure, rör ihop. Lägg i senapen, krossade tomater, vatten och grädde och rör ihop. Salta, peppra och tillsätt timjan om du vill. Låt sjuda några minuter och servera med ris eller annat alternativ! Ät och njut! 
 
 
#1 - Anonym

Vad gott det lät 👌