en ny början
 
I sommar flyttar jag till en ny lägenhet, en etta för mig själv. Trots att det finns en sorg över detta så ser jag det också som en ny början och möjlighet för mig att växa. Hur klyschigt det än låter så är livet såhär, saker och ting förändras och man mister människor längs vägen men det är hoppet och vetskapen om att det kommer bli bättre som gör att man orkar hålla ihop och se det positiva i saker och ting. Jag väljer att se det positiva som är att jag förlorar en partner men vinner en vän, att jag flyttar till ett nytt hem ensam men som jag kan inreda och vara mig själv i. Idag tog jag ett litet första steg till en ny början i form av en taklampa som jag fyndade på dagens loppisbesök. Den ska hänga i taket i den nya lägenheten och kommer alltid vara det första loppisfyndet jag införskaffade till mitt nya hem.
Vi tar oss en titt! 
 
Denna tjusiga rosa taklampa fyndade jag på PMU för 135 kr! Älskar fransarna och den mörka, rosa tonen mot den mässingfärgade stången. Den känns både lyxig och dramatisk! 
Jag fick även med mig denna verecco glasskål som jag har lagt mina örhängen i! Mycket finare att ha smyckena framme där man kan se dem! 
På eftermiddagen har jag bakat en sockerkaka och invigt min nya groblad kopp från Uppsala Ekeby Gelfe.  
Ha en fortsatt fin Lördag och helg! 
#1 - Sofia

Välkommen till Tvistevägen! Vi kommer ha så kul! <3 :)

Svar: !! :)
ihusetmitt.blogg.se

#2 - La Linda

Fina du. Tänker på dig och hoppas jag får komma och hälsa på dig i ditt nya bo!

Svar: Klart du får!! och tack! <3
ihusetmitt.blogg.se