Ner, ner på söder nå’nstans finns ett hem för oss Ner, ner på söder ner under Söders kors
8 månader har gått sen jag sist skrev. Då var det sommar i Umeå och jag hade ännu inte påbörjat mitt sista år på universitetet. Så mycket har hänt på 8 månader. Men det kanske största som hänt, är att jag inte bor i Norrland längre. Jag bor i Stockholm, i en lägenhet en station från söder och på dagarna när jag inte gör min praktik på Bonnier, strosar jag runt där. Insuper de vackra husen längs Skånegatan, snubblar på kullerstenarna i gränderna i Gamla stan och fyndar vackra ting på loppisar och vintagebutiker.
 
Om två månader tar jag examen och blir färdigutbildad kommunikationsstrateg. Efter det vet jag inte vad som händer, men framtiden känns spännande och ute är det Vår. Vi börjar här tänker jag, så ser vi vart det leder. En nystart. 
 
 
Dagens fynd från loppis i Blecktornsparken. Alltihop för 160 pix! 
#1 - Alicia Sivert

Åh så HIMLA roligt att se dig här igen och vilka stämningsfulla bilder du bjuder. Mustigheten i färgerna och mattheten i svärtan tilltalar mig, förutom innehållet av blomster, putsade hus och loppisfynd! Vilken perfekt himla läderrygga och även den randiga polotröjan blir jag peppad på. Plus flätade skärp är mina favoritskärp (förutom det heltokiga i kopäls jag ärvt efter min farmor som får mig att känna mig som en cowboy på riktigt). På riktigt så glad att du är tillbaka här Ellinor, det känns så roligt och fint!

Svar: Men asså hur fin är inte du! Tack! <3 Läderryggan hänger på axeln idag, är fortfarande obeskrivligt euforisk!
ihusetmitt.blogg.se

#2 - Thea

Så himla kul att ha dig tillbaka i bloggosfären! Och fint att höra om dina nya äventyr (blir lite nostalgisk över min egen praktik på söder våren 2014!). Vilka fynd du gör och vilken fin tillvaro du verkar skapa åt dig själv. Hoppas så innerligt att du trivs i storstan - Västerbotten väntar på dig om du skulle längta tillbaka. Ser fram emot att höra mer om din nya vardag och vad som händer härnäst - vad det än blir blir det säkert bra! <3

#3 - Eva A

Kul att hitta en ny loppisblogg. Like!

#4 - Jenny

SÅ kul att du är tillbaka här! Ser fram emot att följa dina upptåg framöver och lära känna dig bättre!