Lovkänslor och ett litet tips
 
 
Lovet rullar på och det är knappt jag tar mig ur morgonrocken om dagarna. Frukostarna är långdragna och jag sörplar mitt kaffe i långsam takt medans jag tittar på en serie. Ute är himlen grå men träden tyngda av klarvit snö och jag sitter och pluggar inomhus med tända ljus. Det var länge sen jag upplevde en vinter med såhär mycket snö, men så bor jag ju i Norrland också numera. 
 Jag tänkte klämma in ett litet tips som är busenkelt men som blir så mycket finare. Och det är att kasta en duk (gärna mönstrad) över piedistalen eller annan möbel som bär upp era växter. De kan se så nakna ut tycker jag men med en duk över blir det riktigt tjusigt. Plus att man får använding för dukar som endå bara ligger och dammar i lådorna.  
 När detta publiceras är det nyårsafton och vi firar ett stillsamt nyår med god mat och goda vänner. Jag tackar för detta år och hoppas på att fler vill fortsätta läsa bloggen under 2018! Gott nytt år på er!