Tredje advent
Så har ännu en helg gått förbi och nu är det en vecka kvar till julafton. Det känns fortfarande helt surrealistiskt att julen är här då det kändes som terminen började nyss. De senaste två veckorna har jag kört ett ordentligt pluggrace för att kunna mata undan så mycket som möjligt innan jul. Jag kommer fortfarande behöva plugga över "lovet" men över jul ska jag banne mig vara ledig. Vi hade sista föreläsningen i Fredags så nu är det undervisning "online" fram till Januari. 
Den här helgen har vi börjat fixa i köket litegrann. Inga stora renoveringsåtgärder men lite ommöblering av kylskåp och nermontering av diverse hyllor osv. Tänk va lite ommöblering kan göra för att helheltsintrycket ska bli totalt annorlunda!? Vi har dessutom börjat spåna lite på golv och vad vi vill ha i köksdelen. Till min stora glädje upptäckte vi när vi flyttade på diskmaskinen att det fanns ett trägolv under vår vidriga plastmatta. Vi får se om det har potential att rustats upp. Hoppas!!
Först var tanken att köra trägolv i hela rummet men i ett kök vill man ju kunna spilla utan att oroa sig för vattenskador etc. Så nu är en ide att ha ett schackrutigt retrogolv i enbart köksdelen och sen köra trägolv i resten av rummet. Vi får se var det leder helt enkelt, men lite smårenoveringar är på g. Vi har även hunnit med lite julfirande med fina vänner. Härligt umgänge, god mat, julklappsspel och julquiz. 
 
Nu tar vi oss en titt på vad vi gjort denna tredje advent hittils. 
 
 
Vi vakna i vanlig ordning upp till denna utsikt som jag aldrig kommer tröttna på!
 
 
Kaffe och saffransbulle till frukost är givet!
 
 
Nu är det så pass kallt ute att vi måste elda inomhus, inget mig emot. Finns det något mysigare ljud än sprakande eld?
 
 
Julbockar i halm är så himla fint som julprydnad! Finns mängder på loppisar att fynda!
 
 
Denna underbara fotogenlampa köpte jag i en retroaffär i Umeå! Har alltid velat ha en sådan, de är så ståtliga och vackra och gör ett helt rum! 
 
 
Fler hyacinter har jag fyllt på med och när små krukor tar slut är stora tekoppar perfekta som behållare!
 
 
Jag har även slagit in lite paket för på Onsdag reser vi hem till min familj och stannar över juldagarna. Längtar så!
 
Nu ska jag hänge mig åt lite kurslitteratur och senare ikväll kanske jag ska köpa en vacker bokhylla i teak till vardagsrummet! Ni ska såklart få se den!