Fynd från Dalarna
 
När jag skriver detta har jag precis kommit hem från en långhelg i Dalarna där jag firat midsommar med min dalmas och hans familj. Helgen blev lika drömmig som jag föreställt mig och Dalarna är verkligen idylliskt vackert. Jag kom in i semester lunket och har på bara några dagar gjort allt som jag tänkt göra under hela sommaren. 
 
På Midsommardagen for vi in till Ludvika för ett loppisbesök på Gammelgården där jag kom hem med sommarens första loppisfynd! Vi kikar! 
 
Okej, detta är inget loppisfynd direkt, men jag kunde inte motstå dessa koppar som jag kallar för Åre koppar och redan har två stycken av i svart. Men det är lokalt, svenskt hantverk och det vill man ju stötta, dessutom är den gröna färgen så rogivande och kaffet smakar om inte ännu bättre i dem!
Porslin är min last och gudarna ska veta att jag har mer än tillräckligt, men jag kan inte motstå alla de underbara mönster som finns, och hur charmigt är det inte att de är döpta i gamla namn som Edith? Så denna fick faktiskt följa med! 
 
Sist, men inte minst fann jag denna kaffe kanna vars ursprung till en början var lite av ett mysterium. Men efter en förfrågan på min Instastorie kom vi fram till att den är av märket Stavanger Norge! Älskar den mörkblå färgen och för en tjuga blev den min! 
 
 
#1 - Alicia Sivert

Åååh vilka ursnygga kaffekoppar, i verkligen den fulländade gröna färgen! Så snygg design! Och kaffekannan är ju som en karamelldröm i både kulör och form och detaljer. Sen blir jag helt liksom varm inombords av baksidan på gammalt porslin. Tycker det är så fint när det inte bara är märkesloggan utan också en unik formgivning för själva serien. Tittar alltid på baksidorna när jag går på antikaffär här i porslinsmeckat!

#2 - Illianas

Åh vilka underbara fynd du gjort! Håller med Alicia om den fantastiska färgen på kaffekopparna, den var verkligen fulländad! Älskar att gå på loppisar men har gjort det alldeles för sällan de senaste åren. Blev dock väldigt pepp på att göra det nu, efter att ha läst ditt inlägg, så tack för inspirationen 😍

#3 - Thea

Alltså WOW! Kan bara stämma in med de två föregående – vilka fynd! Så otroligt fina! Håller helt med dig om att stötta svenskt hantverk också förresten, grönfärgen på de där muggarna förtjänar verkligen att få stå i hem lite varstans i Sverige och för att dricka extra gott kaffe ur <3