Hos Rosie och Maria på Fyndbyrån
 
Söndag är en utmärkt dag för loppis och speciellt när loppisen ligger precis runt hörnet av där man bor. Så när instagramkontot @tidochrum lade ut att de skulle öppna en popup-butik precis vid globen, var jag snabbt där lagom till premiär öppningen. 
Fyndbyrån, som butiken heter, är ett sidoprojekt och samarbete mellan vänninorna Maria och Rosie.  Allt är antikt, second hand, retro, återbruk och vintage i en salig blandning. Noga utvalt och blandat från olika tidsepoker med allt från krukor, kläder, möbler och leksaker. Vi tar oss en titt!
 
När jag kom dit vid 12.00 var det redan kö för att komma in! Och nog förstod jag varför när man gick in genom dörren och möttes av detta. Himmelriket för en loppisnörd!
Väggarna pryddes av gamla skolplanscher och världskartor och i taket hängde galet snygga lampor.
Speglar och väggbonader...
Trehövdade golvlampor med originalskärmar
Vintage väskor!
Och fantastiska teakmöbler!
Porslin och finglas!
Och en helt ljuvlig rullvagn som man kan ha växter på!
 
Mitt nostalgihjärta slog ett extra slag bland barnleksakerna. Här fanns det gamla BRIO hundar och Elsa Beskow böcker. 
En urläcker stol med läder remmar som armstöd!
 
Jag gick därifrån med denna underbara piedestal! Precis lagom hög och med en rokoko känsla i formen! Får sådana jugend vibbar av den här typen av möbler och det är ju så fint att dekorera med gröna klätterväxter!
Har ni vägarna förbi globen, se till att besöka Fyndbyrån. Öppettider och adress hittar ni på deras Insta
 
Bisous!
 
 
#1 - Astrid

Åh, de där väskorna! Jag hoppas du på beslag på en?