Sommaruppror
 
 
Augustimånad har än så länge inte bjudit på någon som helst värme och idag har det varit kallt och regningt här i norrland. För mig är det fortfarande sommar, inte höst, men när man tittade på termometern och ut genom fönstret idag var det nästan så man satte på sig mössa och vantar. 
Men jag vägrar hösten ett tag till och i ren protest bakade jag en sommrig tårta. Jag gjorde hemmagjorda tårtbottnar med mormors egna jordgubbssylt och vaniljkräm emellan och dekorerade med hallon och blåbär från vår trädgård. Vi har helt sinnessjukt mycket hallon och blåbär, så himla lyxigt!
Vi kan kalla det ett sommaruppror men jag måste endå erkänna att jag tycker om att vi har gått in i tända ljus perioden.
 
 
 
Fick även inviga mitt tårtfat som jag fyndat denna sommar!
 
 
Den här bilden knäppte jag igårkväll vid elva. Känns så konstigt att det för bara 1,5 månad sen fortfarande var ljust ute vid samma tidpunkt..
 
 
Någonting som inte förändras är vår utsikt, tröttnar aldrig på detta!