Andra advent och loppisfynd
 
 
Så var det andra advent redan! Tiden går så vansinnigt fort och tanken på att det är julafton om ca två veckor känns obegriplig. Jag har mycket som ska hinna pluggas bort innan dess och julklappar som ska inhandlas och jag kan inte låta bli att känna mig lite stressad. Men det är bara att  göra sitt bästa och framförallt påminna mig själv om att stanna upp och andas! 
 I helgen har vi firat jul med Magnus familj (på julafton ska vi vara hos min familj i Norrköping) och besökt lite loppisar där vi gjort riktigt fina fynd bla. lite julklappar!
 
 
Jag har haft som projekt att byta ut alla lampor i vårt hus och har lyckats fynda alla på loppis. I Lördags fyndade vi denna häftiga retrolampa av Design Carl Thore! Älskar den guldiga färgen och formen på den framförallt. 200 kr gav vi för den och på tradera värderades den upp till 700 kr! 
 
 
Porslintokig som jag är så fick även dessa två följa med hem. Ytterligare ett tillskott till min Gröna Anna samling och ett vackert uppläggningsfat från Rörstrand! 
 
 
Här hemma har hyacinterna slagit ut och fyllt huset med en underbar doft! 
 
 
Tänkte att ni skulle få titta lite närmare på vår nya fåtölj. Den är från Ikea och himla bekväm att sitta i faktiskt! Framförallt så älskar jag färgen som är mörkgrön och i sammet tyg!
 Och angående att jag köper en nyproducerad möbel och inte begagnat är dels för att det är så himla svårt att hitta just fåtöljer i bra och bekväma skick och med tanke på hur jag på många andra sätt klimatanpassar min livsstil så finner jag det inte dåligt att vid enstaka tillfällen handla nytt.
 
Söndagen inleddes med tända ljus och adventsfrukost! 
 
 
Och nu ska jag ta tag i lite plugg innan avfärd mot Umeå!