Ett nytt Vardagsrum
 
Nu tänkte jag visa er vår nya bokhylla som fått flytta in i vardagsrummet och tagit bort de hemskt fula Ikea hyllorna. Måste säga att jag är löjligt nöjd över resultatet och det blev verkligen ett nytt vardagrum och framförallt mer enhetligt. Vi tar oss en titt! 
 
 
Tadaa! Hyllan fyndade jag på blocket och är i teak. Jag gissar på att den är från 50-60 tal och vita metallrör i mitten som skapar en luftig känsla i hyllan. Jag tycker om att väggen fortfarande syns mellan hyllplanen så när vi tapetserat om rummet längre fram kommer den vackra tapeten smälta samman med hyllan och dess inredning! En annan liten detalj jag gillar är att benen har små vita detaljer. 
 
 
Under gårdagen inredde jag hyllan med diverse saker. En bokhylla behöver absolut inte bara innehålla böcker utan kasta in saker som ni tycker är fint, det är när man blandar som helhetsintrycket blir snyggast. Själv har jag exempelvis satt in lampor, plåtburkar och tavlor bredvid böckerna. Ställ gärna sakerna på små virkade bordstabletter för en mer "klädd" känsla. Finns tusentals på loppis! 
 
 
Att ha en Hedera växt i en bokhylla kan vara det tjusigaste jag vet. De långa grenarna som växer fritt gör sig så fint med böckerna för att inte tala om den gröna färgen mot teak trä. Dessutom är grönväxter luftrenande! 
 
 
Mycket förvaring är ett stort plus!
 
 
 Vi tar ett par bilder i kvällsskrud också!
 
 
Så nöjd!