Första advent
 
 
Nu är vi hemkomna från värmen och vi har haft det underbart. Maui är verkligen en vacker ö men väldigt dyrt så jag rekommenderar att man har sparat ihop några slantar innan man far dit. Vi har bara tagit det lugnt de dagar vi var där och solat, badat, surfat och åkt runt och bevittnat ön med dess små städer. Det kändes inte alls bittert att åka hem till vintern och jultider. Jag som älskar julen och att fixa och styra i hemmet. Och det är precis det som har gjorts denna helg. 
Ihop med jetlag och en mild förkylning har jag adventspyntat hemmet, farit på efterlängtad loppis och fyndat samt bakat saffransbullar så nu är det verkligen julstämning i stugan. Denna jul kommer dock aldrig bli som tidigare efter ett sorgset men väntat besked jag fick när vi kom hem. Än kan jag inte riktigt ta in det hela samtidigt som jag vet att det var för det bästa och att han alltid kommer finnas hos mig. 
 
Huvudet är rätt tungt just nu men livet har fått fortsätta endå och denna helg har sett ut såhär. 
 
 
Jag är inte mycket för tomtar i mitt julpyntande utan kör mer på färger, blommor, dukar, gardiner och levande ljus för att skapa stämning. 
 
 
Första ljuset har såklart tänts dagen till ära. Hyacinter köpte jag i år och även klassiska julstjärnor (blomman) till vardagsrummet. Finns det en juligare och härligare doft än hyacinter? 
 
 
Bjudburken är såklart fylld med lite choklad för sötsugna gäster!
 
 
Denna tavelduk fyndade jag i helgen för 15 kr! Gör sig väldigt trevlig i hallen men usch vilka fula hål det var i väggen (längtar till ny tapet..) 
 
 
Denna tekanna med koppar från Rörstrand kom jag över för en 50 lapp! Tycker storleken på kopparna är perfekt för både te och kaffe! 
 
 
I hörnet står denna julkyrka som jag betala ynka 75 kronor för som är ett riktigt fynd då dessa oftast ligger runt 300 kr! Jag är inte speciellt religös men tycker att dessa utstrålar ett himla vackert ljus och lugn i rummet. Dessutom spelar den Stilla natt!
 
 
Lite adventsljustakar i fönstren!
 
 
Men mest nöjd är jag nog över vardagsrummet! Kanske världens mysigaste plats!
 
 
Här trivs jag med en kopp te, i min förövrigt nya fåtölj! Första gången på flera år som jag köper en nyproducerad möbel som inte är loppis. 
 
 
Doften av saffransbullar...
 
 
Nu ska här fikas på saffransbullar och nyloppat porslin!
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Hanna Karlsson

Så fint du har det!

Svar: Tack så mycket :)
ihusetmitt.blogg.se