Kardemummakaka och renoveringskaos
 
 
 
 
Den här helgen har vädret sett ut såhär, grått, regningt och kallt. Men ibland är det vädret nästan det bästa då man får mycket tid över till att plocka hemma, ta det lugnt och i vårt fall, renovera hallen! Jag har även fått massa praktiska grejer gjort som jag skjutit på tex så har jag städat ur alla köksskåpen och möblerat om. 
 
 
Bakom fina bilder på mitt hem så ligger den här verkligheten, kaos. Vi håller på att renovera hallen för fullt men trots ett litet bakslag i fredags kväll så går det framåt och snart är den iordning. Vi har börjat kolla tapetprover, klinkers och i veckan som var fyndade jag ett skoställ i string. Jag tänkte göra ett inlägg med hur jag tänker att vår retro hall ska se ut!
 
 
I lördags blev jag så himla sugen på kardemumma så det fick bli en kardemummakaka från Clara Lidströms och Annakarin Nybergs bok; Glad sommar. Kan starkt rekommendera den. Har testat massa recept från den under sommaren som alla blev supergoda! 
 
 
Söndagen börja med en sovmorgon och frukost med massa tända ljus. Älskar att vi är inne i denna årstid nu då man med gott samvete kan sitta inne och kolla på serier. Det känns verkligen att hösten har kommit och utanför oss har träden redan börjat gulna och falla. 
 
 
Men vi har inte enbart legat på latsidan. Hela huset har storstädats och renoveringskaoset är inte lika illa längre. 
 
 
Kardemummakakan blev förvörigt himlans god! Nu ska ska vi göra färdigt det sista innan avfärd till Umeå och en ny skolvecka!