Mitt andra hem
 
Jag tänkte att ni skulle få en liten inblick i mitt andra hem. Jag bor ju som sagt både i Övik och i Umeå. Då jag pluggar på Umeå universitet under en temporär tid kom vi överrens om att det var smidigare att bo i Umeå i veckorna och njuta av huset i Övik på helger och lov. 
 Vi bor i ett litet gårdshus på 28 kvadrat mitt i centrala Umeå. Vi hade en himla tur när vi fick detta genom privata kontakter. Vi har verkligen ett drömläge med gångavstånd till stan och universitetet. Vi har bott här under ett läsår redan men denna sommar totalrenoverades kök, sovrum och hallen. Något som gjort att vi trivs här ännu mer, speciellt i köket. 
 
Nu tänker ni säkert, hur orkar vi bo i ett så litet utrymme båda två? Och ja, det funkar faktskt alldelles utmärkt. Då vi har huset att åka till varje helg så känns det inte så jobbigt, dessutom så spenderar man inte så mycket tid här egentligen då dagarna spenderas på jobb och skola för det mesta. Jag upplever också att man i ett stort hus endå befinner sig i samma rum så en etta känns inte så annorlunda. Att vi också har en trädgård att gå ut till gör också sitt såklart. 
 
Vi tar oss en titt!
 
 
 
Går du in genom dörren kommer du in till hallen! Den är liten med rymmer vad du behöver. Här har de tapetserat om och lagt dit klinkers med golvvärme. 
 
 
Det enda rummet i huet är vårt sovrum/vardagsrum! Här inne slipa dem upp golven och målade om så rummet blev ljust och fräscht. Nattukdsbordet i string fyndade jag förra sommaren! Älskar det! 
 
 
Vi hyr huset möblerat! Det enda som är mitt är sängen och nattuksbordet ovan + lite diverse dukar och ljusstakar!
 
 
Kurslitteraturen står prydligt uppställt! 
 
 
Det andra rummet i huset är såklart köket! Här har man rivit ut allt. Kaklat väggar, bytt golv och satt in ett superfint retro inspirerat kök! Precis som jag tycker om det!
 
 
Tycker om att de har lagt tid på detaljer, såsom den här lysknappen i äldre, rund stil! Det gör att hela köket blir komplett på något sätt! 
 
 
Man behöver inte bara bo på landet för att kunna plocka bär utanför huset. Dessa ljuvligheter fanns precis utanför dörren att plocka, så gott!