Två fina saker till hallen
 
Jag tänkte visa er två fina saker som är klara till hallen som vi renoverar. Att hitta ett snyggt skoställ är nästintill omöjligt därför försökte jag tänka enkelt men endå att det skulle passa in stilmässigt i retrohallen. Så, jag annonserade ut på en lokal köp och sälj sida på facebook att jag sökte efter en skohylla i stringmaterial. Och tänk, jag fick svar samma dag och fyndade ovanstående. Är så himla nöjd och tror det kommer passa in perfekt. 
 
Nästa sak är att vi äntligen kommit fram till vilken tapet vi ska ha. Och jag måste säga att jag är helt förälskad i denna gröna, mönstrade som jag hittade på retrotapeter.se! Det är en sida som säljer gamla orginal tapeter. Vi skickade efter ett prov först för att se att det skulle passa och det gjorde det. Det här är egentigen en våtrumstapet och är därför lite strävare och blank i materialet men det gjorde ingenting och dessutom, i en hall där våta jackor och blöta mössor ska hänga funkar det alldelles utmärkt då den tål mer. Den gröna färgen är lugnande och skonsam för ögonen samtidigt som mönstret ger en wow effekt när man kommer in. Jag vill att alla som kommer hem till oss ska få en känsla för resterande av huset när man går in i hallen och känna sig välkomnade och nyfikna. 
 
Till helgen ska vi spackla och slipa väggarna och sen kan vi tapetsera! I veckan ska en mattläggare lägga våtrumsgolv i garderobs delen (då vi har en varmvattenberedare där inne) och efter det är hela garderobsdelen klar minus lite småfix. Vi har delat av hallen i två delar där en delen blivit en stor garderob med skjutdörr. Dörren har vi byggt själva i pärlspont där hälften är pärlspont och andra halvan en vägg som kommer tapetseras som väggarna. Ni kommer få se bättre bilder när det är klart! 
 
Nu ska vi bara bestämma klinkers och jag ska söka efter en fristående klädhängare i äldre stil. Gärna i mässing eller trämaterial. 
 
Nu ska jag häva i mig kaffet och plugga! 
 
 
#1 - Lovisa

Spännande! Och cool skohylla1