Från en generation till en annan
 
Det har väl knappast undgått någon som läser min blogg att jag har en förkärlek till gamla saker. För mig är det en ynnest att bevara saker och låta dem leva vidare från en generation till en annan. Att ge kärlek och liv till något bortglömt eller undanstoppat. Och idag fick jag en chans att göra just det. Av en klasskamrat fick jag två stycken kaffekoppar från Old gustavsberg av märket Fasan som är helt makalöst vackra. Ni kan ju förstå min förtjusning då jag är koppnörd x1000. Dessa koppar hade hon haft undanstoppade längst in i sitt kökskåp och fått av sin mormor som i sin tur fått dem av sin mor. Med andra ord går de långt tillbaka i tiden och tänk vad fint att jag nu ska få återanvända dessa! De ska få stå i min stringhylla bland alla andra koppar.
Vi tar oss en titt! 
 
Fasan av märket Old gustavsberg, så himla fina! Tusen tack Kristina, jag lovar att jag ska vårda de ömt!
#1 - Anonym

De har hittat den bästa nya ägaren iaf hehe