Auktionssöndag
Idag var jag på auktion för första gången i mitt liv. Loppisar och retrobutiker har det blivit mycket av men aldrig en riktig auktion med skrikande budgivning och klubbor som smäller i bordet. Var helt fascinerad av alla människor som ropade hem sina fynd. Riktigt trevligt och jag kan bara föreställa mig att det måste vara ÄNNU roligare på sommaren när man kan sitta utomhus i värmande sol. Det här var absolut inte sista gången och jag längtar till sommaren och fler auktioner. 
 
Det var helt sprängfyllt med saker från golv till tak!
Det var jag och 20 pensionärer till, mitt rätta element med andra ord och jag budade faktiskt på en himla fin rokoko stol men som jag tyvärr förlorade budgivningen på.
För övrigt har vädret varit helt fantastiskt idag. Krispig och kall luft ihop med solens varma strålar och det känns verkligen som att det sakta börjar gå mot Vår!
Något auktionsfynd blev det inte men istället fick jag med mig 4 assietter av märket Fenix från Gefle!
Solen som letar sig in i köket ger hopp om Våren!
 
Skärt rosa ihop med vitt kan vara den finaste färgkombinationen på porslin, näst efter blåvitt förstås! 
Nu väntar en lugn Söndagkväll och en ny vecka i Umeå!