Koppberoende
 
Det har nog inte undgått er läsare att jag älskar kaffekoppar. Stora som små, tjocka, tunna, blåa och gröna. Det är mitt beroende och varje loppisbesök jag gör resulterar i 9 av 10 fall med ett kopp fynd. Jag kan inte låta bli och jag använder varenda en utav dem. Det har blivit en vardagslyx att varje morgon få välja vilken kopp jag ska dricka morgonkaffet eller teet ur. Jag föredrar mitt kaffe i mindre koppar och inte i gigantiska latte glas. Kaffet blir godare på något vis. Det gör mig absolut ingenting att de inte finns i flera uppsättningar, hittar jag en fin ensam kopp måste jag bara ha den. 
Det har blivit mycket Rörstrand, Gustavsberg och Gefle på senaste tiden men nyligen har jag snöat in mig mer och mer på engelskt porslin. Jag älskar den romantiska designen och de illustrativa mönstrena. För tillfället är jag på jakt efter Enoch Wedgewood i rött och blått så om det är någon läsare i västernorrland/västerbottens trakten som sitter på några får ni mer än gärna höra av er till mig hehe. Vi tar oss en titt på några av mina koppar här hemma. 
 
 
Färgskalan är övergripande i blått som jag älskar,  speciellt på sommaren! 
 
 
Koppen med blåa rosor är engelskt och en av mina favoriter som ofta väljs på morgonen! Den gulvita koppen i bakgrunden är Rörstrand och jag älskar denna typ då den är lite mer murrig i design och färgskala. Lite Jugend känsla typ.
 
 
Men så älskar jag ju grönt porslin också och min gröna Anna samling används flitigt.
 
 
Mina två senaste fynd i hyllan är denna blå från Rörstrand och den röda är engelskt porslin från Johnson Brothers! Så himla fina! 
Idag är det Fredag och efter en vecka med plugg och salstenta ska det bli underbart med en ledig helg. Ha en fin kväll!