Dagen då sommaren kom till norrland
 
Viktigt med vätskepaus i trädgårdsarbetet. Kannan och glasen är loppisfynd! 
Det börjar knoppa på träd och buskar
Världens vackraste utsikt! 
Denna Söndag blev dagen då sommaren kom till Norrland och vi som bor här uppe äntligen kunde njuta av den värme som södra Sverige haft i flera veckor. Vädret har minst sagt varit helt makalöst fint med 20 grader varmt. Jag har utnyttjat hela dagen utomhus med att röra på kroppen, först i form av flytthjälp åt några vänner för att sedan ägna mig åt räffsning i trädgården och vedkapning. Årets första kulglass intogs dessutom för att riktigt fira sommarvädret.
Det är dagar som denna när solen skiner, det är varmt och blå himmel, då den bästa känslan är att få vara utomhus, röra på kroppen och utnyttja varenda soltimma. Att sen på kvällen kasta sig i soffan, med värkande muskler känns lika värt som att ha sprungit ett marathon. Jag försöker verkligen suga åt mig varenda minut av sista tiden här i huset då mitt egna flyttlass snart går. Det kommer bli en förändring och sorg att inte längre få bo på denna vackra plats men jag vet också att framtiden kommer bära med sig något helt annat, det gäller bara att vänta och se.