Roadtrip
Denna helg har det varit högsommar i Umeå och så pass varmt att både bara ben och armar fick komma fram. Det känns så underbart att vi fått så vackra sommardagar redan i Maj, det ger hopp om att denna sommar kanske kommer bli fin. 
Idag for jag och min vän Jessica på en spontan roadtrip som gjorde att vi hamnade i Tavelsjö som ligger några mil inåt landet. På vägen dit åkte vi förbi en loppisskylt som vi såklart valde att stanna vid och tur var väl det för där fyndade jag nämligen fyra stycken pinnstolar till nya lägenheten!
Vi stannade till vid ett mysigt Wärdshus som låg intill tavelsjön där vi drack kaffe, pratade om livet för att sedan bara ligga i gräset och njuta av solen och varandras sällskap. Vi fortsatte sedan längre inåt landet och hamnade i Tvärålund där vi stötte på en känd bloggares vackra hus och jag blev starstrucked hehe. 
Spontana infall som dessa, att hoppa i bilen och utan planer åka dit man känner för kan vara den bästa upplevelsen. Det är så rofyllt att åka bil och också se det vackra landskap som finns kring Umeå trakten. Både Jessica och jag konstaterade på vägen hem att detta var den bästa dagen på länge och något vi kommer leva på länge framöver. 
 
Helgens mest spontana loppisfynd, fyra stycken (en stod i bilen) stolar för totalt 100 kronor!
Kaffe i solen!
Fina, underbara, starka Jessica som gått igenom så mycket skit men endå tagit sig ur det. Den bästa vän man kan få <3
Jag njöt av tillvaron!
Vacker utsikt över tavelsjön!
Vid Wärdshuset fanns en söt liten blomster butik med en liten hund som gick runt och gläffsa!
En härlig dag med vackra vyer och energipåfyllning!